Strony internetowe i pozycjonowanie

Potrzebujesz szybkiej, przyjaznej dla urządzeń mobilnych i użytkownika, uwzględniającej wytyczne Google strony internetowej lub templatki? Szukasz skutecznego pozycjonowania w dobrej cenie?

webdesign

Pozycjonowanie – różne wyniki w SERP Google

Wiele osób obserwuje wyniki w SERP Google i pyta dlaczego wynik skaczą. Mają na myśli sytuację, gdy jednego dnia jesteśmy na pozycji 5 drugiego na 7, trzeciego na 5, czwartego na 4 etc.

gdy sprawdzamy wynik na 1 maszynie, mając tą samą lokalizację, ten sam adres IP (czyli tak samo łączymy się z internetem), jesteśmy wylogowanie z kont Google (i YT) to zmiany wynikają:
ze zmian pozycji naszej strony (oczywiste)
z pobierania danych z różnych data center
gdy wchodzimy często na daną stronę może ona być prezentowana wyżej

– gdy korzystamy z różnych maszyn, jesteśmy raz zalogowani raz wylogowani z kont Google, YT etc. różnica może wynikać z tego, iż Google prezentuje różne wyniki w zależności:
naszej lokalizacji
urządzenia etc.

Ciekawa jest sytuacja, gdy stale (przy przeglądaniu prywatnym) mamy inne wyniki na urządzeniu mobilnym a inne na komputerze stacjonarny (a dostęp do internetu jest przez to samo WIFI etc.)

Zdaniem autora znaczący wpływ może tu mieć wpływ ocena czasu ładowania strony dokonywana przez Google osobno dla urządzeń mobilnych, a osobno dla stacjonarnych. Kryteria oceny i wytyczne mogą się różnić i stąd mogą wynikać różnice w rankingu w wynikach pozycjonowania w Google obserwowane dla różnych typów urządzeń.

Ile kosztuje dobre pozycjonowanie

Osoby szukające takiej frazy w Google są świadome tego, iż pozycjonowanie może być:

  • dobre
  • złe

oraz

  • drogie
  • tanie.

Najlepiej gdyby było dobre i tanie. Czy jest to możliwe? Należ najpierw zdefiniować, czym jest dobre pozycjonowanie:

  1. pozycjonowanie na właściwe frazy z punktu widzenia właściciela strony
  2. pozycjonowanie na właściwe z punktu widzenia szukających i Google frazy
  3. bezpieczne
  4. dające długofalowy i pewny wynik.

Punkt 1. oznacza (najczęściej) frazy o charakterze komercyjnym – szukający muszą chcieć coś kupić (zamówić) a nie tylko zdobyć bezpłatną informację lub zasób, chyba że promujemy markę lub/i budujemy listę adresową i niekoniecznie od razu chcemy coś sprzedać.

Punkt 2. oznacza, iż informacja którą dostarczamy musi odpowiadać temu, czego szukają nasi klienci. Pamiętajmy, co jest misją Google. Jeśli dostarczymy informację, której szukający nie szuka – szybko lub natychmiast ucieknie on ze strony, Google “widząc” to obniży naszą stronę w wynikach SERP.

Punkt 3. czyli bezpieczeństwo oznacza, iż chcemy uniknąć kar za złe linki, splagiatowaną zawartość etc. Musimy unikać narzędzi “gimnazjalistów”

Punkt 4. Efekt powinien być długofalowy (choć wahnięcia o parę pozycji w dół i do góry są rzeczą normalną.) Google jest systemem rozproszonym…

Wracając do tego ile kosztuje dobre pozycjonowanie – to zależy od firmy, branży i samego klienta. W przypadku opłat abonamentowych można cenę obniżyć do paruset złotych miesięcznie, co w wielu przypadkach czyni pozycjonowanie bardzo opłacalnym.

Tutaj znajduje się cennik pozycjonowania.

Warto pamiętać, iż na wyniki w zakresie pozycjonowania i możliwość uzyskania korzystnej ceny pozytywnie wpływa dobra współpraca z klientem.

Pozycjonowanie Google cena

Pozycjonowanie Google cena oraz inne frazy pokrewne: pozycjonowanie Google cennik są frazami szukanym przez osoby chcące zakupić usługę pozycjonowania dla których kluczowym czynnikiem przesądzającym o ich wyborze jest cena usługi.

Rozpiętość cen związanych z pozycjonowaniem jest duża od paruset złotych za np. 10 fraz do paru tysięcy. Zależy to od trudności frazy lecz również od lokalizacji firmy wykonującej usługi. Firmy zlokalizowane w Warszawie wyceniają swe swe usługi drożej żądając za pozycjonowanie firmy działającej lokalnie kwoty rzędu 2000zł.

Z drugiej strony firmy z warszawy szukają firm, które będą je pozycjonować z całej Polski, a w szczególności z prowincji 🙂 aby ciąć koszty.

Cena pozycjonowania w Google dla firmy działającej lokalnie wg. cennika FOXE wynosi od 350zł / miesięc,

Cena pozycjonowania w Google dla firm działających na rynku ogólnopolskim wynosi od 1000zł / miesiąc.

Cennik pozycjonowaniacennik ogólny.

Badanie i dobór fraz kluczowych w pozycjonowaniu i w Google AdWords

Badanie fraz (słów) kluczowych to podstawa zarówno do pozycjonowania jak i do skutecznego użycia Google AdWords.

Warunki wstępne

1. Analiza dziedziny klienta

2. Analiza słownictwa, terminologii z danej branży

3. Analiza konkurencji klienta

Czego szukamy

1. Fraz które mają potencjał sprzedażowy

2. Unikamy fraz które nie mają potencjału zakupowego

3. Pewne odstępstwo, gdy budujemy listę mailingową – szukamy łatwych fraz o dużym wolumenie wyszukiwania, których szukają nasi kliencie

4. Najlepiej gdy uda się wyszukać fraz, które przeoczyła konkurencja i tzw. Google Loopholes

5. Dobrze aby frazy były tanie / relatywnie łatwe

Co jest ważne

1. Parametry liczbowe dla danej frazy

2. Możliwość zbudowania zawartości dla danej frazy

O ile punkt 1. jest oczywisty – o badaniu fraz i stron, różnych parametrach mówią praktycznie wszyscy, o tyle o możliwości tworzenia sensownej zawartości: artykuł, film mówi się niewiele, jest to bardzo istotne i często nie trywialne.

Pozycjonowanie a Google Adwords – podobieństwa i różnice

Podobieństwa

1. Zarówno pozycjonowanie (SEO) jak i Google Adwords mają zapewnić obecność potencjalnych klientów a) na Twojej stronie, b) w Twoim sklepie c) na Twoim profilu d) Na stronie w Twoim filmem na You Tube

2. Kluczem do skutecznego pozycjonowania jaki i do Google Adwords jest badanie i dobór fraz slów kluczowych

Różnice

1. Inne miejsce prezentacji w SERP (w wynikach wyszukiwania ang. search engine result page) – w SEO (pozycjonowanie) tytuł, snippet i link(i) jest prezentowany w wynikach naturalnych, reklamy AdWords są prezentowane w specjalnych modułach i są explicite oznaczone jako reklamy.

2. W Google AdWords płacimy za kliknięcie. Spotkałem się też z płatnością za konwersje.

3. W Google AdWords stawki za klieknięcie bardzo często się zmienią, a w praktyce idą w górę.

4. W Google AaWords możemy mieć natychmiastowe rezultaty, w SEO zazwyczaj musimy poczekać na rezultaty.

5. W SEO opłata może być stała np. niski abonament lub również w zależności od wyników – zależy od umowy jaką zawrzemy. Drugi pozornie bezpieczniejszy wariant jest na ogół o wiele droży.

6. Z mojej praktyki wynika, iż SEO może być nawet 3 razy tańsze od Google AdWords.

7. Oczywiście obie metody możemy stosować równolegle.

Pozycjonowanie w Youtube – czyli, jak przejąć 50% wyszukiwań

Na rynku amerykańskim 50% wyszukiwań odbywa się w You Tube – bezpośrednio w You Tube. Dla sporej klasy fraz (słów) kluczowych, wyniki z You Tube dobrze prezentują się w Google.

Oczywiście znacznie ciekawsze i możliwe do realizacji jest pokazanie masażu leczniczego, niż pracy prawnika.

Pamiętajmy też, że pokazanie efektu pracy (np. masaż i zadowolona po nim pacjentka), dobrze naprawiony dach, piękne wnętrze po remoncie etc. ma dla firmy duży potencjał sprzedażowy bo bardzo silnie przemawia do jego klientów.

Komu najbardziej opłaca się tanie pozycjonowanie

Wyobraźmy sobie continuum – na jednym jego końcu jest firma która sprzedaje detalicznie tanie długopisy lub tanie zapalniczki po pięć zł, a na drugim firma, która sprzedaje maszyny za milion złotych.

Znacznie tańsze i zdecydowanie tańsze jest pozycjonowanie dla tej drugiej firmy – 1 klient daje 1000 000 obrotu – w przypadku drugiej firmy potrzeba sprzedać aż 200 000 długopisów (lub zapalniczek po 5 zł.

Oczywiście są branże, gdzie można stworzyć bardzo poszukiwaną zawartość przez tą samą grupę docelową, której następnie sprzedajemy produktu / usługi lub prezentujemy reklamy za które ktoś płaci.

Zwartość coraz bardziej istotna w pozycjonowaniu

Dobrej jakości zawartość staje się coraz ważniejsza w trwałym i bezpiecznym pozycjonowaniu. Metody, które kiedyś pozwalały wypozycjonować pustą stronę (tzw. szkielet – ang. skeleton site) nie działają obecnie zbyt dobrze. “Sztuczki techniczne” ustępują miejsca dokładnemu badaniu fraz kluczowych i tworzeniu zawartości, która odpowiada temu, czego szuka klient.

Responsywne, dostosowane do urządzeń mobinlnych strony to standard

To, że strona jest responsywna i wspiera urządzenia mobilne ma znaczenie nie tylko dla użytkownika ale również dla nas. Responsywna strona to większa konwersja. Strony które są nieresponsywne mogą powodować ucieczkę wielu klientów, którzy używają urządzeń mobilnych.

Strony nieresponsywne mają z reguły gorsze pozycje w indeksie, a Google oficjalnie wymaga aby strony były responsywne – mówią o tym emaile z Offical Google Webmaster Central Blog.

Przydatne informacje

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij