Strony internetowe i pozycjonowanie

Potrzebujesz szybkiej, przyjaznej dla urządzeń mobilnych i użytkownika, uwzględniającej wytyczne Google strony internetowej lub templatki? Szukasz skutecznego pozycjonowania w dobrej cenie?

Testy A/B

Testy A/B polegają na prezentowaniu użytkownikom różnych wersji strony / formularza etc. i mierzeniu konwersji dla danej wersji.

Jedna z firm zajmujących się optymalizacją konwersji w opublikowanym przez siebie case study przedstawiła przykład ukazujący jak wiele mogą takie testy pokazać.

pozornie mała różnica ten sam zestaw danych w pierwszym przypadku w jednym formularzu na jednej stronie, a w drugiem w trochę rozbity na 2 etapy na 2 stronach.

Różnica konwersji o 10%

Bardziej spektakularne wyniki – wzrost konwersji nawet o 300% – są opisywane w literaturze jako wyniki zmiany kształtu / położenia elementu kontrolnego, zmianę tekstu etc.
ko
Tutaj jednak wzrost konwersji uzyskano dzięki rozbiciu formularza na 2 formularze, z których drugi pobiera tylko 1 daną (więc ten na pierwszym etapie jest krótszy o 1 pole w stosunku do wersji bez podziału na etapy). Zdanie autora taki podział komplikuje cały proces i jest trochę wbrew logice. Testy przedstawione w studium przypadku pokazują dokładnie wbrew logice.

Sprawdza się więc to, że w przypadku optymalizacji konwersji trzeba testować, testować i jeszcze raz testować.

Często podobny (pozorny) brak logiki występuje w przypadku, gdy zadaniem jest dobór fraz kluczowych.

Przydatne informacje

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij