Strony internetowe i pozycjonowanie

Potrzebujesz szybkiej, przyjaznej dla urządzeń mobilnych i użytkownika, uwzględniającej wytyczne Google strony internetowej lub templatki? Szukasz skutecznego pozycjonowania w dobrej cenie?

seo

Jak skutecznie pozyskać nowych klientów wykorzystując siłe pozycjonowanie w Google

pozycja w wynikach wyszukiwania, ctr i liczba kliknięć

cel: Pozycjonujemy po to aby zdobyć nowych klientów.

Pobieżna analiza pozycji strony dla paru fraz nie wystarczy aby ocenić skutki i opłacalność biznesową pozycjonowania.

Na rysunku widać, że dla wielu fraz pomimo wysokiej pozycji liczba kliknięć i co za tym idzie CTR są niskie. Z wielu fraz można fraz można wygenerować znacznie większy ruch i nowych klientów.

Proces zarządzania pozycjonowaniem:

  1. Analiza opłacalności pozycjonowania
  2. Analiza wykonalności pozycjonowania
  3. Analiza pozycji w SERP, wyświetleń, kliknięć oraz CTR

Dla pokazanych danych celowe jest rozszerzenie pozycjonowania o prace mające na celu poprawę CTR.

Siłę pozycjonowania można wykorzystać prowadząc równolegle do prac związanych z pozycjonowaniem (rozumianym jako poprawę pozycji w SERP) optymalizację snippetów i CTR.

Google Voice Search czyli Google Google powiedz przecie gdzie jest …

Google Voice Search to nowa technologia będąca odpowiedzią na to, iż ludzie stają się coraz to bardziej zaganiani i… leniwi.

Jadąc autem łatwiej nam wypowiedzieć frazę do wyszukiwania głosem niż pisać ją na małej klawiaturze.

Szacuje się, iż w niedalekiej przyszłości spora część zapytań kierowanych z urządzeń mobilnych będzie ralizowana przy pomocy technologii Google Voice Search.

Ciekawym zagadnieniem jest jak zmienią się frazy podawane wyszukiwarce tzn. czy będzie to pizza Kraków, czy raczej: Gdzie jest najbliższa pizzeria?

Inna rzecz, że przy wyszukiwaniu mobilnym (zwłaszcza w większych i dużych miastach) duże znaczenie ma nasza dokładna lokalizacja (i co za tym idzie) odległość i od tego, co poszukujemy.

Jesteśmy w obcym dużym mieście i chcemy nadać list polecony. Piszemy (lub mówimy) poczta X (X – oznacza nazwę miasta) i znajduje się 100 oddziałów poczty – dla nas najistotniejszy jest zapewne najbliższy.

Pozycjonowanie stron cennik

Pozycjonowanie stron cennik usług podzielony jest na dwie sekcje. Pierwsza z nich to pozycjonowanie lokalne dla firm świadczących usługi na rynku lokalnym. Miesięczny koszt pozycjonowania od 400zł miesięcznie. Dla firm działających na rynku krajowym (druga sekcja) opłaty miesięczne zaczynają się od 700zł miesięcznie. W obu przypadkach model płatności to płatność abonamentowa.

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, iż ruch z Google może być cennym źródłem klientów.

Oczywiście osoby te zaraz zadają pytanie ile kosztuje pozycjonowanie – jeśli sprawa dotyczy rozmowy szukają cennika pozycjonowania w Google.

Co do oczekiwań cenowych to z jednej strony mamy tendencję aby wszystko było jak najtańsze, z drugiej można powiedzieć, iż cena jest dobra gdy obu stronom umowy się ona (choćby w dłuższym okresie opłaca).

Metodą na obniżenie ceny może być płatność abonamentowa (ang. fix rate). Inne modele płatności np. za godzinę (modny w UK) lub za efekt raczej bardzo istotnie podwyższają cenę. Co więcej płatność za efekt niesie to niebezpieczeństwo, iż efekt osiągany jest “po trupach” z naruszeniem wszystkich zasad bezpiecznego pozycjonowania aby przedsięwzięcie przyniosło zysk.

pozycjonowaniestroncennik.pl

Pozycjonowanie stron cennik

Dlatego przy wyborze usługodawcy warto rozważyć wszystkie za i przeciw.

pobierz: pozycjonowaniestroncennik

My oferujemy co do zasady płatności abonamentowe – sprawdzają się one dobrze przy dłużej współpracy. Tutaj można zapoznać się z cennikiem pozycjonowania.

 

foxewebdesign-bezpieczenstwo-uczciwosc-skutecznosc-niskie-ceny

Czy można wyhodować algorytm Googla lub jego część?

Dokładna postać algorytmu Google nie jest znana. Ogólna postać pokazująca zasadę działania jest opisywana. Można zapytać, czy można wyhodować algorytm Google lub może czy Google samo hoduje swój algorytm lub jego części. Do zadania takiego pytania zainspirowało mnie to, co pisze się na temat algorytmu RankBrain.

Przeciętniej osobie znającej pobieżnie zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją kojarzy się ona z algorytmami genetycznymi lub sieciami neuronowymi. Ci co lepiej znają temat zetknęli się zapewne z regułami decyzyjnymi.

Znacznie mniej osób wie, o programowaniu genetycznym, które pozwala hodować drzewa mogące reprezentować np. programy (algorytmy). Programy takie mogą mogą reprezentować np. obwody elektryczne (John Koza. Genetic Programming III).

Jest to jak najbardziej możliwe: istnieje bogaty zestaw danych do uczenia (wyniki SERP dla różnych fraz), istnieją publikacje o czynnikach pozycjonowania (Ranking Factors Becklinko, Ranking Factors MOZ). Możemy również sami mierzyć różne parametry strony lub serwisu.

Zastosowania programowania genetycznego mogło by przyczynić się do polepszenia jakości wyników w SERP Googla, jak i rozwinąć algorytm lub jego część.

A może Google już hoduje swoje algorytmy lub ich części, a my o tym nic nie wiemy?

Warto przypomnieć, iż w algorytmie genetycznym osobniki reprezentują konkretne wartości w programowaniu genetycznym osobniki są drzewami reprezentującymi programy. Oczywiście zestaw instrukcji, a raczej funkcji i symboli terminalnych dla takich drzew zależy od nas.

Google Rand Brain i USER Expirience

Google RankBrain to nowy algorytm Google. Jest on mało opisany i wiadomo, że opiera się o sztuczną inteligencję. Z publikacji w internecie wynika, że działa on offline, pozwalając „uczyć” w celu takiej modyfikacji prezentowanych wyników SERP, aby jak były one jak najwyższej jakości tzn. w jak największym stopniu odpowiadały temu, czego szuka człowiek wpisując do wyszukiwarki daną frazę.

Google w dalszym ciągu twierdzi, iż największym wpływ na wyniki wyszukiwania ma:

zawartość,
linki.

Znając różne metody sztucznej inteligencji można założyć, iż możliwy jest następujący scenariusz:

wybierane są wyniki wyszukiwania najwyżej jakości, czyli dobre przykłady

a następnie są one używane do uczenia algorytmu (lub pewniej całego zespołu algorytmów) tak aby wyniki takie były premiowane w wynikach wyszukiwania.

Tu można postawić parę pytań i tworzyć pewne hipotezy:

jak Google wybiera te dobre przykłady, czy robi to ręcznie, czy np. mierząc konwersje, i w ogóle to wszystko, co nazywa się USER EXPIRIENCE?
Co mierzy Google?

Badanie zachowania się użytkowników to bardzo pewny sposób pomiaru tego, czy dana strona zawiera to, czego ludzie szukają. Oczywiście pomiary takie, zaczynają się od pomiaru tego, w które wyniki z SERP ludzie klikają więcej, a w które mniej lub w ogóle.

Gdyby hipoteza taka (tzn. że badane jest zachowanie użytkowania w SERP i na samej stornie, i  wy wyniki są używane do uczenia algorytmu Randbrain), wynikają z tego ważne wnioski:
ruch na stronie jest ważnym sygnałem pozycjonującym (o czym piszą od jakiegoś czasu amerykańscy specjaliści SEO),
sama modyfikacja może dotyczyć stron mających dość dobrą pozycję w wynikach SERP. Trudno bowiem mierzyć ruch dla strony, która ma pozycję 150.

Konkludując, niezależnie, czy nasza hipoteza jest słuszna poprawa USER EXPIRIENCE ma pozytywny wpływ na naszą stronę.

Jeśli hipteza jest prawdziwa to największy wypływ na pozycję w SERP Google mają:

  • zawartość
  • linki
  • zachowanie się użytkowników na stronie SERP Googla
  • zachowanie się użytkowników na stronie docelowej

Tzn. ocena zawartości i linków jest oceną a priori, a zachowanie użytkowników pozwala tą ocenę w praktyce weryfikować.

Pozycjonowanie – różne wyniki w SERP Google

Wiele osób obserwuje wyniki w SERP Google i pyta dlaczego wynik skaczą. Mają na myśli sytuację, gdy jednego dnia jesteśmy na pozycji 5 drugiego na 7, trzeciego na 5, czwartego na 4 etc.

gdy sprawdzamy wynik na 1 maszynie, mając tą samą lokalizację, ten sam adres IP (czyli tak samo łączymy się z internetem), jesteśmy wylogowanie z kont Google (i YT) to zmiany wynikają:
ze zmian pozycji naszej strony (oczywiste)
z pobierania danych z różnych data center
gdy wchodzimy często na daną stronę może ona być prezentowana wyżej

– gdy korzystamy z różnych maszyn, jesteśmy raz zalogowani raz wylogowani z kont Google, YT etc. różnica może wynikać z tego, iż Google prezentuje różne wyniki w zależności:
naszej lokalizacji
urządzenia etc.

Ciekawa jest sytuacja, gdy stale (przy przeglądaniu prywatnym) mamy inne wyniki na urządzeniu mobilnym a inne na komputerze stacjonarny (a dostęp do internetu jest przez to samo WIFI etc.)

Zdaniem autora znaczący wpływ może tu mieć wpływ ocena czasu ładowania strony dokonywana przez Google osobno dla urządzeń mobilnych, a osobno dla stacjonarnych. Kryteria oceny i wytyczne mogą się różnić i stąd mogą wynikać różnice w rankingu w wynikach pozycjonowania w Google obserwowane dla różnych typów urządzeń.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

W internecie łatwo można znaleźć zalecenia dotyczące pozycjonowania sklepów internetowych. Wiele z nich jest sensowna.

Rzecz jednak w tym, że niczym nie różnią się one od zaleceń dotyczących pozycjonowania “zwykłych” (tzn. nie sklepów) stron internetowych:

  1. Badanie fraz kluczowych
  2. Optymalizacja metatagów
  3. Odpowiednie URL-e (samo Google pisze o tym ciekawie)
  4. Unikalna (niesplagiatowana, nie powielona zawartość)
  5. Linki wenętrzne
  6. Linki zewnętrzne
  7. Rich Snippets
  8. Mapy XML
  9. Kanały RSS
  10. User Expirience (odpowiedni ruch na stronie sprzyja utrzymaniu i polepszeniu wyników, szybka ucieczka odwiedzających może powodować spadek)
  11. Czas ładowania
  12. Social Signals
  13. Strona ma być przyjazna dla urządzeń mobilnych.
  14. Strona ma zawierać tzw. Trust Pages.

Te wszystkie czynniki mają potencjalny wpływ na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania (SERP). Tyle, że nie są one w żaden sposób charakterystyczne dla sklepu internetowego. No może w jakimś stopniu Rich Snippets są, z tym, że usługi też możemy opisywać przy ich użyciu.

My pozycjonując sklepy internetowe używamy swojej metodyki, która pozwala osiągnąć wymierne wyniki w dość krótkim czasie.

Cennik pozycjonowania

Cennik pozycjonowania

Ponieważ wiele osób pyta o cenę pozycjonowania opracowano cennik pozycjonowania.

 

Cennik pozycjonowania

Cenny naszych usług z zakresu pozycjonowania:

Pozycjonowanie lokalne Pozycjonowanie ogólnopolskie Pozycjonowanie globalne

Od 400zł za 1 domenę miesięcznie

Od 700zł za domenę miesięcznie

Do uzgodnienia

Pozycjonowanie jest płatne w ramach abonamentu za okresy miesięczne.

Z każdym klientem podpisujemy umowę, która określa szczegółowe warunki, zakres i cenę realizacji usługi.

Na konkretną cenę wpływ ma:

  • branża klienta
  • możliwość współpracy ze strony klienta
  • oczekiwany ruch
  • przychód z jednej konwersji
  • technologia w której zrealizowany jest serwis
  • konkurencja

Szczególnie interesują nas pożyteczne i ciekawe, będące wyzwaniem projekty.

Gdy chcą Państwo ocenić skuteczność pozyskiwania klientów poprzez pozycjonowanie warto dokonać analizy głębszej niż tylko analizy pozycji na interesujące Państwa frazy ponieważ bardzo istotne są:

  • wolumen wyszukiwania danej frazy i fraz jej pokrewnych
  • ilość kliknięć i co za tym idzie CTR dla danej frazy i fraz pokrewnych.

Może zachodzić bowiem sytuacja, w której rozpatrywana przez Państwa fraza ma dość wysoki wolumen wyszukiwania, Państwa strona jest wysoko w SERP dla tejże frazy, ale niestety CTR jest niski bo prawie nikt nie klika w Państwa wyniki.

Sensownym rozwiązaniem jest zatem połączenie następujących działań:

  • pozycjonowania
  • optymalizacji CTR i snippet-ów
  • optymalizacji konwersji.

Warto podkreślić, iż optymalizacja snippet-ów i CTR dobrze wpływa na pozycję w SERP i wg wielu eksperymentów wpływa na pozycję w rankingach.

Synergia trzech powyższych procesów (pozycjonowanie strony w Google, optymalizacja snippetów i CTR, optymalizacja konwersji) ma wpływ na optymalne wykorzystanie możliwości jakie daje pozycjonowanie i również na wzrost opłacalności pozycjonowania.

 

Ile kosztuje dobre pozycjonowanie

Osoby szukające takiej frazy w Google są świadome tego, iż pozycjonowanie może być:

  • dobre
  • złe

oraz

  • drogie
  • tanie.

Najlepiej gdyby było dobre i tanie. Czy jest to możliwe? Należ najpierw zdefiniować, czym jest dobre pozycjonowanie:

  1. pozycjonowanie na właściwe frazy z punktu widzenia właściciela strony
  2. pozycjonowanie na właściwe z punktu widzenia szukających i Google frazy
  3. bezpieczne
  4. dające długofalowy i pewny wynik.

Punkt 1. oznacza (najczęściej) frazy o charakterze komercyjnym – szukający muszą chcieć coś kupić (zamówić) a nie tylko zdobyć bezpłatną informację lub zasób, chyba że promujemy markę lub/i budujemy listę adresową i niekoniecznie od razu chcemy coś sprzedać.

Punkt 2. oznacza, iż informacja którą dostarczamy musi odpowiadać temu, czego szukają nasi klienci. Pamiętajmy, co jest misją Google. Jeśli dostarczymy informację, której szukający nie szuka – szybko lub natychmiast ucieknie on ze strony, Google “widząc” to obniży naszą stronę w wynikach SERP.

Punkt 3. czyli bezpieczeństwo oznacza, iż chcemy uniknąć kar za złe linki, splagiatowaną zawartość etc. Musimy unikać narzędzi “gimnazjalistów”

Punkt 4. Efekt powinien być długofalowy (choć wahnięcia o parę pozycji w dół i do góry są rzeczą normalną.) Google jest systemem rozproszonym…

Wracając do tego ile kosztuje dobre pozycjonowanie – to zależy od firmy, branży i samego klienta. W przypadku opłat abonamentowych można cenę obniżyć do paruset złotych miesięcznie, co w wielu przypadkach czyni pozycjonowanie bardzo opłacalnym.

Tutaj znajduje się cennik pozycjonowania.

Warto pamiętać, iż na wyniki w zakresie pozycjonowania i możliwość uzyskania korzystnej ceny pozytywnie wpływa dobra współpraca z klientem.

narzdzie 11442233

narzdzie 11442233 to tajemnicze testowe narzędzie do przeprowadzania testów dotyczących marketingu internetowego.

Jestem w trakcie testów narzdzia 11442233. Jestem strasznie ciekawy co one pokażą.

Przydatne informacje

Szybki kontakt!
+
Wyślij!

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij