Strony internetowe i pozycjonowanie

Potrzebujesz szybkiej, przyjaznej dla urządzeń mobilnych i użytkownika, uwzględniającej wytyczne Google strony internetowej lub templatki? Szukasz skutecznego pozycjonowania w dobrej cenie?

optymalizacja konwersji

Jak skutecznie pozyskać nowych klientów wykorzystując siłe pozycjonowanie w Google

pozycja w wynikach wyszukiwania, ctr i liczba kliknięć

cel: Pozycjonujemy po to aby zdobyć nowych klientów.

Pobieżna analiza pozycji strony dla paru fraz nie wystarczy aby ocenić skutki i opłacalność biznesową pozycjonowania.

Na rysunku widać, że dla wielu fraz pomimo wysokiej pozycji liczba kliknięć i co za tym idzie CTR są niskie. Z wielu fraz można fraz można wygenerować znacznie większy ruch i nowych klientów.

Proces zarządzania pozycjonowaniem:

  1. Analiza opłacalności pozycjonowania
  2. Analiza wykonalności pozycjonowania
  3. Analiza pozycji w SERP, wyświetleń, kliknięć oraz CTR

Dla pokazanych danych celowe jest rozszerzenie pozycjonowania o prace mające na celu poprawę CTR.

Siłę pozycjonowania można wykorzystać prowadząc równolegle do prac związanych z pozycjonowaniem (rozumianym jako poprawę pozycji w SERP) optymalizację snippetów i CTR.

Pozycja strony w SERP Googla – najważniejszy czynnik

Bardzo ciekawy film. Wg niego o pozycji strony w rankingu Google decyduje, w jakim stopniu strona odpowiada temu, czego ludzie szukają.

Można to rozumieć bardzo dosłownie. Gdy jednak zastanowimy się głębiej zaczniemy się zastanawiać, jak Google mierzy stopień w jakim dana strona odpowiada zapytaniom użytkowników… oraz czy i na co owe pomiary mają wpływ. Braian Dean z Becklinko w swoim emailingu pisze, że optymalizacja snippetu strony w SERP powoduje CTR, a co za tym idzie poprawienie pozycji w SERP. Oczywiście działa to dla stron, które są już wysoko.

 

Testy A/B

Testy A/B polegają na prezentowaniu użytkownikom różnych wersji strony / formularza etc. i mierzeniu konwersji dla danej wersji.

Jedna z firm zajmujących się optymalizacją konwersji w opublikowanym przez siebie case study przedstawiła przykład ukazujący jak wiele mogą takie testy pokazać.

pozornie mała różnica ten sam zestaw danych w pierwszym przypadku w jednym formularzu na jednej stronie, a w drugiem w trochę rozbity na 2 etapy na 2 stronach.

Różnica konwersji o 10%

Bardziej spektakularne wyniki – wzrost konwersji nawet o 300% – są opisywane w literaturze jako wyniki zmiany kształtu / położenia elementu kontrolnego, zmianę tekstu etc.
ko
Tutaj jednak wzrost konwersji uzyskano dzięki rozbiciu formularza na 2 formularze, z których drugi pobiera tylko 1 daną (więc ten na pierwszym etapie jest krótszy o 1 pole w stosunku do wersji bez podziału na etapy). Zdanie autora taki podział komplikuje cały proces i jest trochę wbrew logice. Testy przedstawione w studium przypadku pokazują dokładnie wbrew logice.

Sprawdza się więc to, że w przypadku optymalizacji konwersji trzeba testować, testować i jeszcze raz testować.

Często podobny (pozorny) brak logiki występuje w przypadku, gdy zadaniem jest dobór fraz kluczowych.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

W serwisie Foxe.pl opisujemy jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym poprzez: dobór odpowiedniego ruchu i poprawę jego jakości oraz poprzez uszczelnienie procesów biznesowych.

jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-sklepie-internetowym-gdzie-uciekaja-klienci

W artykule omówiono towary wymagające różnych rodzajów ruchu, źródła ruchu, oraz typowe problemy zmniejszające sprzedaż.
Cały artykułhttp://www.foxe.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-sklepie-internetowym

Badanie i dobór fraz kluczowych w pozycjonowaniu i w Google AdWords

Badanie fraz (słów) kluczowych to podstawa zarówno do pozycjonowania jak i do skutecznego użycia Google AdWords.

Warunki wstępne

1. Analiza dziedziny klienta

2. Analiza słownictwa, terminologii z danej branży

3. Analiza konkurencji klienta

Czego szukamy

1. Fraz które mają potencjał sprzedażowy

2. Unikamy fraz które nie mają potencjału zakupowego

3. Pewne odstępstwo, gdy budujemy listę mailingową – szukamy łatwych fraz o dużym wolumenie wyszukiwania, których szukają nasi kliencie

4. Najlepiej gdy uda się wyszukać fraz, które przeoczyła konkurencja i tzw. Google Loopholes

5. Dobrze aby frazy były tanie / relatywnie łatwe

Co jest ważne

1. Parametry liczbowe dla danej frazy

2. Możliwość zbudowania zawartości dla danej frazy

O ile punkt 1. jest oczywisty – o badaniu fraz i stron, różnych parametrach mówią praktycznie wszyscy, o tyle o możliwości tworzenia sensownej zawartości: artykuł, film mówi się niewiele, jest to bardzo istotne i często nie trywialne.

Przydatne informacje

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij