Strony internetowe i pozycjonowanie

Potrzebujesz szybkiej, przyjaznej dla urządzeń mobilnych i użytkownika, uwzględniającej wytyczne Google strony internetowej lub templatki? Szukasz skutecznego pozycjonowania w dobrej cenie?

Google Rand Brain i USER Expirience

Google RankBrain to nowy algorytm Google. Jest on mało opisany i wiadomo, że opiera się o sztuczną inteligencję. Z publikacji w internecie wynika, że działa on offline, pozwalając „uczyć” w celu takiej modyfikacji prezentowanych wyników SERP, aby jak były one jak najwyższej jakości tzn. w jak największym stopniu odpowiadały temu, czego szuka człowiek wpisując do wyszukiwarki daną frazę.

Google w dalszym ciągu twierdzi, iż największym wpływ na wyniki wyszukiwania ma:

zawartość,
linki.

Znając różne metody sztucznej inteligencji można założyć, iż możliwy jest następujący scenariusz:

wybierane są wyniki wyszukiwania najwyżej jakości, czyli dobre przykłady

a następnie są one używane do uczenia algorytmu (lub pewniej całego zespołu algorytmów) tak aby wyniki takie były premiowane w wynikach wyszukiwania.

Tu można postawić parę pytań i tworzyć pewne hipotezy:

jak Google wybiera te dobre przykłady, czy robi to ręcznie, czy np. mierząc konwersje, i w ogóle to wszystko, co nazywa się USER EXPIRIENCE?
Co mierzy Google?

Badanie zachowania się użytkowników to bardzo pewny sposób pomiaru tego, czy dana strona zawiera to, czego ludzie szukają. Oczywiście pomiary takie, zaczynają się od pomiaru tego, w które wyniki z SERP ludzie klikają więcej, a w które mniej lub w ogóle.

Gdyby hipoteza taka (tzn. że badane jest zachowanie użytkowania w SERP i na samej stornie, i  wy wyniki są używane do uczenia algorytmu Randbrain), wynikają z tego ważne wnioski:
ruch na stronie jest ważnym sygnałem pozycjonującym (o czym piszą od jakiegoś czasu amerykańscy specjaliści SEO),
sama modyfikacja może dotyczyć stron mających dość dobrą pozycję w wynikach SERP. Trudno bowiem mierzyć ruch dla strony, która ma pozycję 150.

Konkludując, niezależnie, czy nasza hipoteza jest słuszna poprawa USER EXPIRIENCE ma pozytywny wpływ na naszą stronę.

Jeśli hipteza jest prawdziwa to największy wypływ na pozycję w SERP Google mają:

  • zawartość
  • linki
  • zachowanie się użytkowników na stronie SERP Googla
  • zachowanie się użytkowników na stronie docelowej

Tzn. ocena zawartości i linków jest oceną a priori, a zachowanie użytkowników pozwala tą ocenę w praktyce weryfikować.

Przydatne informacje

Szybki kontakt!
+
Wyślij!

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij